Garanti och reklamationer
Vi ger dig två års garanti på våra produkter. Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
Följande orsaker är inte godkända skäl för att utnyttja garanti eller reklamationsrätt:
- Självförvållade skador
- Vanvård
- Användningsslitage
- Onormal användning
- Att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Så här reklamerar du en produkt:
Kontakta oss så snart du upptäcker felet. Vi nås på e-post [email protected].
Om det behövs bilder för att påvisa felet så är det bäst att kontakta oss via e-post och bifoga bilder. När du mailar oss, vänligen beskriv felet och inkludera även beställarens namn samt ordernummer.
När du har kontaktat oss så hjälper vi dig sen vidare i ärendet.